Irriterad. På dig. På mig. På alla.

Dagen var inte bra.
Jag vaknar med ett ryck, tittar på klockan, ser att den är kvart över åtta. Jag måste vara i skolan om en kvart och jag vet mycket väl att det är omöjligt. Säger helvete, så att alla som vakar över mig vet att nu är det något som är fel.
Jag kommer inte ihåg att jag tog på mig kläderna, tog väskan eller att jag gick ner till bussen. Jag minns bara att jag satt och väntade helt ensam på en buss som skulle komma om fem minuter.
Bussen kommer, jag får lov att stå eftersom jag inte har någon lust att sitta bredvid någon jag inte känner.
På centralen visar det sig att nästa tåg går om en halvtimme - 45 minuter. Great.
Ser Ludde, hoppar av bussen säger till Ludde att han ska följa med mig på bussen, eftersom han såg helt lost ut och tycktes inte ha någon aning om vart han skulle. Han var också försenad.
Ingen frukost. Gymnastik andra passet. Äcklig mat. Hungrig som fan.
Sista passet:
Nu kom jag till själva helvetet. Vi skulle vara i skogen och bygga något slags vindskydd. Inget jag är intresserad av. Känner mig spyfärdig, behöver mat.
Min hjärna sa åt mig att bara dra därifrån och jag vet inte vad det var som fick mig att inte göra det.
Missade bussen. Går till tåget, Tåget går inte hela vägen. Fan.
Oscar J, väntade på mig vid bussen. En guldstjärna till honom, han väntade i ungefär en halvtimme.
Åker ersättningsbuss från Södertälje Hamn till Centralen.
Oscar klagade lite, men nu är jag skyldig att gå med honom till Ronna och ta bussen därifrån varje morgon. Det gör jag gärna, bara jag får sällskap. 
Jag var inte på humör och jag ville gå hem hela tiden. Just nu känner jag mig inte positivt inställd till morgondagen.
 
Mitt första ord denna dag var ''helvete''. Börjar man dagen med en svordom är det klart att det blir ett helvete hela dagen.

madeleine♥
| |
Upp