in the heart of darkness

Jag har jobbat. Mycket. Mycket för att vara jag.
Jag har insett att jag överdrev under den senaste tiden i skolan, även för mig själv hemma, som fan också.
Jag har varit jävligt, in i helvete, dum och inte orkat offra min tid till att träffa älskade.
Jag har gråtit av saknad.
Jag har inte fattat ett skit av varken mitt liv eller vad jag valt att göra med det.
Jag har insett att jag har många år kvar att leva och att det här inte är slutet heller, så inget jävla emo-snack.
Jag förnekar... nästan allt jag skrivit, men vet att det är ärlighet, trots allt.


Med musik strömmande från iPoden till mina nya, skitcoola, KOSS-hörlurar funderar jag på vad som är värt att skriva och inte. Om jag ska vara oseriös eller inte, men kommer inte fram till någonting vettigt.
The Script♥
Det jag vill just nu är att radera facebook, blogg, sms, allt som man kommunicerar med. Jag vill att man ska vara ärlig,ljuga,stå för det man säger, vara sårad, face-to-face.
Visst är det smart, väldigt smart och häftigt att någon/några kommit på hur man ska kunna ha kontakt utan att behöva mötas face-to-face. Grejen är att om man säger en sak som missuppfattas via t.ex. msn, hur ska man då få den andra att tro på en om man inte visar den andra personen sitt ansiktsuttryck,tonfall osv. Det är bara.... Skit.
Jag drar och gräver för mycket i det här just nu.  Slut.

madeleine | |
#1 - - Eveliina:

sådär kan jag också känna ibland! det känns liksom läskigt om man tänker efter på hur mycket man egentligen "blottar" ut sig på internet. ibland känner ja bara för att radera min blogg och min facebook. och i nästa stund älskar jag att blogga och sitter och skriver ett långt inlägg! jag tror att allt skulle bli så mycket bättre om vi inte hade datorer överhuvudtaget! det skulle inte bli lika många missuppfattningar, vi människor skulle träffas oftare, vi skulle rört mer på oss.. ja, det finns mycket som skulle vara bättre. men jag tror att vi människor gräver våran egen grav. snart kommer vi att vara tillbaka på stenåldern när vi har förbrukat klart allt vi har uppfunnit och snart brutit ner. haha, aja.. :D

Upp