be my hero

Söndagens 5 sanningar.

1. Jag vill ha ljusare ögon.
2. Jag vill åka utomlands ensam.
3. Jag är redan trött på mitt sommarjobb.
4. Jag anser att Twilightböckerna är mycket, mycket bättre på engelska.
5. Jag är orolig för gymnasieintagningssvaret.



Soo, på skolavslutningen grät jag en massa, som ni kanske vet, men det var många som blev chockade för att jag grät. Det är konstigt. Alla ser mig som någon med en hård fasad eller vad man nu ska kalla det. Eller ser de mig som någon som inte bryr sig så mycket? Jag vet inte. Jag vill veta varför det är så... Visst, det kanske är bra till en viss del att de ser mig så. Skulle de då såra mig och tro att jag inte skulle bry mig? För då har de helt fel. När jag blir sårad så tar jag verkligen åt mig och gråter oftast efteråt. Jag vill inte att folk ska se mig som en svag person, men jag tycker ändå att de borde se igenom det. Folk som känner mig väl, alltså.
När jag hört om någon av mina vänner som dagt någonting dåligt om mig blir jag väldigt ledsen ska ni veta, fast jag inte visar det. Jag blir bara "arg" i era ögon. Under det där "arga" så river orden som ni sagt upp mig inuti. Ni som mina vänner borde ha förstått det, men nu är det väl försent.
Jag kommer ju inte se en stor del av er mer.

| |
Upp