...

Det känns som om jättemånga som mina kompisar känner dör...

"En 17-årig flicka omkom i en olycka på bangården i Ånge på lördagen.Det var vid 18-tiden som några ungdomar befann sig på bangården. Enligt polisen ska flickan ha försökt klättra över en järnvägsvagn och då kommit för nära en kontaktledning. Lars L Hammarström, inre befäl vid räddningstjänsten i Medelpad, säger till TT att flickan fick en ljusbåge genom kroppen.

Den omkomna flickan hade tidigare under dagen deltagit i en brännbollsturnering i Ånge tillsammans med sina klasskamrater. Flera av kamraterna blev vittne till olyckan och fick tas om hand av kommunens krisgrupp och skolpersonal."


Så då kom jag på den tanken - tänk om det vore någon av mina vänner? Tänk om det händer när jag tar studenten, att många av mina vänner dör på grund av ett för stort konsumerande av alkohol? Eller att det bara händer någonting - som det här? Fy. Jag vill inte tänka på det. Det är tillräckligt svårt för mig att behöva tänka på att jag ska sluta skolan nu.
Eller tänk om det vore jag som dog... Jag vill inte att mitt liv ska ta slut, men jag har inget val. Så tänk om det skulle hända i förtid? Helvete.


jag mår inte bra

| |
Upp