Ikooe

Hej, jag har en sak att säga till er.
En liten sak som kommer förändra era liv för alltid.
Jag... Jag har fått datorn att fungera!
Pappa kanske hjälpte till lite, men alla bilder som jag någonsin haft är borta.
Fast det finns en liten möjlighet att jag får tillbaka dom. Vi hoppas på det va? Ja, det gör vi.


Jag har känt mig lång idag. Sådär braigt lång.
Det har kännts bra. Ganska logiskt, ellerhur?


På torsdag smäller det! Kan ni fatta?! På torsdag kommer jag stå inför en "jury" ocg framföra en monolog och andra övningar som kommer avgöra om jag kommer in på det gymnasium jag vill eller inte.
Jag är nervös, konstigt vore väl annars, men jag hoppas på det bästa.
För det här är någonting som jag verkligen vill.





Ja, jag redigerade den.
Såhär vill jag att mina skor ska se ut, fast det är ju bara önsketänkade.
Lite tufft hade det varit ;)


Ni kanske vill höra min monolog? Eller läsa rättare sagt.
Hur som helst så kommer den här:


Ur ”En midsommarnattsdröm” av William Shakespeare

Vad du är olik dig! Vad ska jag göra?
Var går den gränsen, om du hatar mig?
Hatar du mig? Min älskling, vad har hänt?
Jag är ju Hermia och du Lysander,
Och jag är lika vacker nu som nyss.
På en natt har du hunnit älska mig
Och lämna mig – Gud, det är inte sant!
Menar du allvar? Att du hatar mig
Och älskar Helena.
Å du din kräftsvulst! Skådespelerska!
Din kärlekstjuv som smög omkring i natten
Och stal hans hjärta från mig! Nu förstår jag.
Hon har lagt märke till att hon är längre,
En liten aning längre än vad jag är
Och med sin längd, sin ståtliga figur,
Sin jättehöjd, har hon förtrollat honom.
Vad ska jag göra?

| |
Upp