the fourth

När man har pengar tänker man att å, vad billigt! De kostar bara trettio spänn, men frågan är egentligen om man behöver föremålen/föremålet.
Mitt saldo sjunker och sjunker och bara försvinner, jag vet mycket väl vad jag lägger pengar på, men måste det bli så jobbigt att inse att man har spenderat hur mycket som helst på saker som man inte ens behöver? Att man kan vara så dum, att man är så slösaktig.

På stan idag träffade jag och Nicole en man som kom från New Zeeland och pratade självklart engelska med oss. Han pratade om yoga o grejer, men han sa en sak... Om materiel lycka. Att man blir glad för en sak under en kort tid, men att det försvinner snabbt. Han antydde att kärlek inte heller räcker för att vara lycklig. Där tycker jag att han har väldigt fel.

http://www.successandhappiness.net/images/success_and_happiness.jpg



Min materiela lycka;
Att mitt hår har blivit längre, det känns bra att kunna se det själv.
Att jag får mat, det är inte alla som får det.
Min nya jacka, den är röd och fin.

madeleine | |
Upp