marco! where's my polo?

Dagen började med ett telefonsamtal.
Vårdcentralen 10:00. 1 timme på mig.
Drar på mig kläder och att jag för en gångs skull inte glömmer någonting i stress är ett under.
På den stora skylten som sitter på fasaden står det "Vårdcentral". Mamma hade instruerat mig att gå upp till första våningen, för där skulle det ligga.
Jag går upp till första våningen. Blir väldigt förvirrad när det står "Hälsocentral" på glasdörren.
Funderar på att leta igenom hela byggnaden för att hitta det rätta stället, men går ändå in genom den.
Tydligen var det rätt ändå. Jag tar en nummerlapp. 11 står det. En kvinna sitter mittemot mig i väntrummet.
Hon håller en telefon i handen och knappar in ett nummer. Pratar med sin vän och säger "jag har väntat i en timme nu". Jag blir trött på livet, ska jag vänta här i en timme? Jag har tid om tio.
Tio över ropar en kvinna in mig. Hon frågar lite saker och kör ner en vit plastpinne i halsen på mig. Jag hade ingen lust att spy på henne, men det kändes lite som om hon hade fått skylla sig själv.
Negativt resultat på den där jävla pinnen. Jag är alltså inte smittad av halsfluss.  Blir ombedd att sitta och vänta i 40 minuter på att få komma till en annan doktor. Efter 55 minuter av stirrande på en fläkt kommer hon och hälsar. Hon kommer fram till att jag antagligen har en allergisk reaktion på någonting. Great.
Tar bussen hem. Nere på Centralen ser jag en ung kille tatuerad med namnet HILDA på sin högra underarm.
Där, just där, tappade jag hoppet på mänskligheten.






Fotade nyss. Få bilder. Just ja. Hej.
| |
Upp