Tankar från en kassörska

Det här har varit en dålig dag. Okej, jag har nästan bara dåliga dagar när jag skriver, haha. Men jobbet sög riktigt hårt idag. Det finns en gräns för hur mycket man kan ta av kunder, man kan inte komma tio minuter innan stängning och påstå att jag har fel och att jag inte kan mitt jobb. Du, som kund, måste förstå att tio minuter innan stängning efter hektisk lönehelg kan du inte komma och be mig springa tvärs över affären för att göra just dig till lags när det står tio kunder efter dig i kön. Det hjälper inte att du varken ser på oss kassörer. Det hjälper inte heller att du fäller nedlåtande kommentarer. Vi har respekt när ni letar febrilt efter ert betalkort och vräker ut hela plånboken vid kassan, när ni förtvivlat ber om ursäkt och skäms för att ni inte har tillräckligt mycket pengar, när ni behöver hjälp och vi tålmodigt visar hur man gör rätt, när ni är stressade och strular till det. Det är vi som bemöter flera hundratals kunder som anser att vi inte är någonting värda. Så, från botten av mitt hjärta ber jag om ursäkt för att vi vill hem när klockan börjar närma sig tio och vi slitit hårt för er skull hela dagen. Förlåt oss, men vi är människor vi med. 
 
 
madeleine | coop, kassan, kassörska | |
Upp