In the night we'll wish this never ends

Jag önskar mig ett fåtal saker just nu. Det är saker som skulle göra mig lycklig i själen. Och varm i hjärtat.
 
Jag önskar mig en katt som jag skulle döpa till Nisse. Mitt eget lilla hjärta utanför kroppen.
Och jag önskar mig ett fyrverkeri. Där någon står bredvid mig och säger "det där är för dig".
 
Jag älskar fyrverkerier. Något otroligt. Det är så vackert och fascinerande. Blir lite som så att jag fastnar och bara vill stirra mig blind på alla färger och känna mig obetydlig. Jag känner så för stjärnor också, men att verkligen beundra något som brinner flera oändligheter bort är något jag inte kan uppskatta om jag inte är ensam.
Det kräver liksom lite mer djupgående känslor från min sida på något sätt.
Men raketer som sprängs och gör fina mönster gör mig häpnadsväckande mållös på två sekunder och jag är helt borta i mig själv, i det fallet spelar det ingen roll om jag är med hundra människor eller inte. Helt fascinerad. Jag längtar till nyårsafton av den anledningen. Vad jag ska göra utöver att titta på fyrverkerier är ännu för framtiden att tala om.
 
Imorgon blir det ännu en tidig morgon och jag måste börja tänka på att bli mentalt förberedd att sova.
 
 
| |
Upp