När allting som jag inte borde säga blir sagt i alla fall

Igår kväll somnade jag vid tio med datorn på och lampan tänd. Var utmattad och tänkte väl bara att jag skulle blunda lite. Sov några timmar, vaknade av något sms och somnade ganska snabbt om. Däremot krävs det ju extra mycket från någon som inte tog bort sitt smink dagen innan att kliva upp och behöva möta det monstret i spegeln - bara för att än en gång göra om samma procedur med concealer som ska täcka det mörka och få personen i fråga att se lite mer levande än död ut. Vågar påstå att jag är ganska snabb med att göra om och göra rätt när det kommer till sminkningen, men det känns fortfarande motigt att ta sig upp några minuter tidigare för det.
"Men varför sminka dig om du tycker att det är så jobbigt?" Jag har väl smått börjat förakta mitt eget utseende om det saknar den minsta gnutta liv.
 
Jag är på något sätt väldigt inspirerad att argumentera för min sak, men det finns ingen fråga jag egentligen orkar lägga ner den tiden på för tillfället.
 
| |
Upp