What if I say I'm not like the others?

Precis hemkommen från jobbet, det känns så skönt att jobba med människorna som jag jobbade med idag.
Det är en annan stämning när alla kommer överens och har lärt känna varandra under de senaste åren. Ofta jobbar man ju med människor som man inte lagt ner tid till att lära känna ordentligt. Det är inte lika avslappnat alla gånger kan jag lova.
 
Jag fick till och med en kram av en ordinarie personal från matavdelningen tidigare idag, bara sådär.
Måste dock säga att jag har en ganska bra relation med alla ändå. Vissa relationer rotar sig inte lika djupt som andra, men jag har ändå gjort mitt bästa. Så det är väl ett tips till er som inte börjat jobba än.
Var positiv, var framåt och gör vad du kan för att skapa en så bra arbetsmiljö för er som möjligt.
 
Jag spelar på min charm, som jag på senaste tid faktiskt insett att jag har, och jag är inte rädd för att göra bort mig och säga knäppa saker. Ge människor möjligheten att skratta med dig.

Tips från livscoachen, haha! Nej, men jag menar det faktiskt. Våga vara glad och öppen bland människor du inte känner, istället för återhållsam och tystlåten.
 
 
madeleine | coop, jobba | |
Upp