Lillasyster

 
Det jag måste dela med mig av, som 2012 har lärt mig, det är att min lillasyster Nellie har fångat mig ordentligt.
Jag trodde aldrig att kärlek kunde kännas såhär, jag trodde alltid att det var en stark känsla och någonting som fick en att göra dumma saker. Men så som jag älskar min lillasyster är helt annorlunda. Det är som om en del av mig vill skydda henne mot allt ont och hålla henne i min famn när hon gråter och trösta henne. Det går inte att förklara riktigt hur det känns, det är mer som en uppgift jag blivit tilldelad och inte har något problem med att ha fått. Det som gör ont i mig är att veta att hon måste ut i den här världen och bli sårad, gång på gång.
Jag kommer alltid att göra mitt bästa för att hon ska klara av det liv som väntar henne.
Hon är min finaste.
| lillasyster | |
Upp