Undermedvetandet som säger dig en sak

Jag låg på sängen och stirrade upp i taket och lyssnade på musik för ungefär en halvtimme sen.
Sånt som alla gör från och till. Bara stirrar liksom och helt försjunken i sig själv och sina tankar.
Efter ett tag av denna aktivitet kom min lillasyster in och la sig bredvid mig och stirrade upp i taket hon med och sa ingenting. Hon är fortfarande fyra år, eller ja, fyra år och snart fem månader. Det kändes inte alls som om hon var så liten just då. Mycket äldre och med någon sort förståelse för livet, världen. 
 
Tror däremot att hon bara var sällskapssjuk och ville se vad jag gjorde. Antar att aktiviteten som innefattar näst intill sovande var ganska lockande för henne. Sen började hon leka med mitt hår och frågade när hennes mamma skulle komma hem och bara några minuter efter det kom hon hem. Så då blev jag lämnad ensam med en trasslig hög av hår. 
 
 
 
 
madeleine | |
Upp