Ovissheten

Det kommer vara den lyckligaste dagen i mitt liv har jag fått berättat för mig.
Det kommer vara den sorgligaste dagen i mitt liv har jag kommit fram till själv. Det är slutet på en hel bok. 
Det är inte ett simpelt kapitel som tar slut eftersom ett kapitel i den mening vi pratar har ett nytt kapitel på nästa sida. När det här kapitlet är slut finns det inga eftertexter, inga ord från författaren eller tack till de medverkande.
Det är två blanka sidor och efter det finns baksidan på bokens omslag. Efter baksidan finns det ingenting. Ingenting att ta i. Bara känslan av ett liv och en värld som tog slut. Som slutet på varje bok.
 
Ibland bestämmer sig författaren att skriva en uppföljare, men uppföljaren till denna bok har ingen bestämd början, inget bestämt mitten och inget bestämt slut. Du kommer läsa uppföljaren och undra varför den första boken tog slut från första början.
 
 
madeleine | |
Upp