I wanted to hate every part of you, and so it was decided

Människor förändras hela tiden. Relationer till människor kan förändras så snabbt att du inte ens hänger med själv.
Och just nu känner jag att jag inte vill vara med längre. Jag vill inte pausa och låtsas som det aldrig kommer ta slut, jag vill hellre spola framåt och hoppa över. Jag vill hoppa över allt till den stunden då jag sätter ner min fot i ett land på andra sidan jorden.
 
Om jag ska vara helt, hundraprocentigt, ärlig så vill jag inte att någon ska prata med mig, jag vill inte ha någon kontakt med världen alls. Jag vill bara sitta i mörkret och tänka på vem jag är och hur mitt liv kunde bli så långt ifrån det jag hade förväntat mig. När jag slutade nian hade jag en vision, eller en idé om hur jag ville ha det under min gymnasietid.

Jag vill inte påstå att jag hade en plan, för det hade jag inte riktigt. Det enda som gått i uppfyllelse är jobbet, jag var bestämd att jag skulle ha ett jobb när jag fyllt 16 och det fick jag.
Jag önskade mig ett förhållande med någon jag älskade mer än mig själv, men det fick jag inte.
Jag önskade att jag mådde så bra jag bara kunde, men det gör jag inte.
 
Jag vet inte vem jag ville vara, men jag vet att jag inte är den personen som jag förväntade mig.
 
madeleine | |
Upp