Lite födelsedag

I måndags fyllde lilla jag lite större. Blev hela nitton år gammal! Tänka sig vad tiden går jävligt långsamt när man har tråkigt. Eftersom jag inte satt och väntade på en inbjudan till något firande som ändå inte hade blivit av, såg jag till att jag och några vänner från gymnasiet gick ut och åt.
 
Lördag - Vi åt på Hard Rock Café till min belåtenhet - även om priserna kanske ligger på någon hundring för mycket - blev ganska ordentligt mätt på hälften av det jag beställt, fast jag var galet jävla hungrig. Sedan tog vi oss vidare för att dricka alkohol. Sen gick vi vidare igen. Tillslut satte vi oss på en sportsbar och då var det endast 5/8 kvar, men det gick vägen ändå. Blev lite smått berusad och drack inte alls den mängd som jag patetiskt nog ville dricka. Hur som, vi satt där och "spelade" ett drickspel där man skulle säga karaktärer/låtar/färger osv tills det tog stopp i huvudet och man var tvungen att dricka 5 klunkar. För det första, i pressade situationer glömmer man och sen dricker man ju inte heller 5 klunkar, snarare hälften av det och att man sen får det som blev över av redbullen gör ju att man fortsätter dricka redbull istället för redbull-vodka som det var från början. Åkte tåg hem (whuuuut??) och kom hem säkert. 1-0 till ödet.
 
Söndag - Blev firad av Mamma, Mormor och Moster. Fick lite fina presenter och lite drama, men vad annars liksom? Var lite seg den dagen, men det är väl även det som förväntas av en när man varit ute och haft kul dagen innan.
 
Måndag - Blev väckt runt 6 av Pappa och min lillasyster som gav mig lite fint och sen somnade jag om efter att de lämnat mig för deras vardagssysslor. Gjorde ingenting under dagen, fick lite besök på kvällen. Presenter i form av lappar och lite sånt. Blev sedan upphämtad av Sofia och hennes mamma som snällt nog skjutsade oss upp till Heron för ett biobesök. Vi såg Insidious 2 och låt mig kommentera hur dålig den var. Dålig. Inte jävligt dålig, utan bara dålig. Men vi hade trevligt i alla fall och det var toppen på den födelsedagen.
 
Förutom biobesöket bör det nämnas att Sofia grattade mig på samtliga sociala medier, haha. Grymt.
Även extra tack till Saga som skrev ett inlägg på sin blogg och Martin som tackade mig "sist" ;)
 
 
madeleine | Insidious | |
Upp