Tänkte tipsa lite

Ungefär när studenten närmade sig (tre dagar innan studenten för att vara exakt) lossnade en bit av min ståltråd som jag har bakom tänderna, denna är ersättning för tandställningen jag hade i tre år, remember?
Så, när den lossnade började mina framtänder röra på sig och FYFAN vad glad jag var över det.
Jag hade dessvärre inte tid att ta mig till tandläkaren då det var fullt upp med allt, så jag var tvungen att ta en tid dagarna efter studenten, vilket visade sig bli ca. 1 1/2 vecka efteråt.
Jag kom dit och de limmade tillbaka biten, men istället fanns det en liten, jävligt o-charmig, glugg mellan mina framtänder.
 
De sa att de inte tänkte sätta tillbaka tandställning för det lilla och jag fick gå därifrån med svansen mellan benen och acceptera det faktum att jag skulle leva med en glugg. Att den, bara några veckor senare, lossnade igen är en annan historia som jag inte direkt la någon större vikt vid - Skadan var ju som sagt redan skedd.
 
Så jag gick till min egen, privata tandläkare förra veckan och frågade om han kunde lägga något sorts lager eller så för att fixa gluggen. När jag sa att jag efter tre år av tandställning och operation inte hade någon större lust att ha det såhär förstod han. Han har ju ändå känt mig sen jag knappt kunde gå.
 
Idag gick jag tillbaka och han ordnade med allt. Han satte till och med fast ståltråden igen och tog inte betalt för det. Det ser väldigt naturligt ut och gjorde inte det minsta ont. Så, om ni har en glugg eller saknar en bit av tanden, då är det fullt möjligt att ordna det! Prata med din tandläkare om det och så kan ni säkert komma fram till något och du kommer gå därifrån och känna dig på topp. För 800:- fick jag båda tänderna och det var definitivt värt det. Det tog ca. 20 minuter för båda ingreppen.
 
Jag har en jättebra relation med min tandläkare bör tilläggas och jag vet att många inte har det. Jag var hos folktandvården i Södertälje en gång och jag går inte tillbaka dit. (Förutom efteråt när det gällde tandställningen, men då var det uppe i Sthlm) Opersonligt och kände mig knappt välkommen, då var jag 12.
Så ett till tips till er som inte känner att ni har en bra relation med er tandläkare är att byta till en privat. Rekommendationer är självklart något att gå efter.
 
Sådär, ett helt inlägg om tänder! Varsågoda.
| |
Upp