If I only live once

Det känns så märkligt, att jag har bestämt mig för vad jag vill jobba med. Nu gäller det bara att komma in på den utbildningen som jag vill gå också (till nästa höst dock). Det känns som om jag börjar planera resten av mitt liv.
Har i och för sig redan haft en ganska storslagen plan för mitt liv så länge jag kan minnas, men det känns som om de där viktiga detaljerna för hur jag ska lyckas, tar form. Äntligen.
 
Jag har inte riktigt sett mig själv som en person som har allting planerat och är pedantisk, men till en viss del är jag väl det ändå. Det är viktigt att saker görs ordentligt bara och effektivt.
Jag kommer ha ett jobb samtidigt som jag pluggar, oavsett om det är där jag jobbar nu eller någon annanstans, det är bara självklart. Har inga som helst tvivel när det kommer till den saken. Allt handlar om målmedvetenhet. Kommer även flytta hemifrån inom en, inte allt för avlägsen, framtid.
 
I den lägenhet jag bor i och känner att jag kommer bo där ett bra tag, så ska jag skapa mig själv ett svalt, mörkt och mysigt rum att sova i. Det ska bli som en egen liten värld för mig och mitt hjärtegos.
 
 
Men först, ett äventyr till andra sidan jorden.
| |
Upp