Who says I can't be free

Den här helgen har varit ganska helt okej.
 
I fredags mötte jag upp Sofia och handlade lite tält till den kommande festivalen i juni och efter det åt vi mat på O'Learys. Hade till och med på mig klänning den dagen för att det var så varmt. (Har precis börjat vänja mig vid att ha lite lättare kläder. Hela förra sommaren traskade jag omkring i svarta byxor och någon tjocktröja.)
 
I lördags tog jag min pojkvän till min faster + familj för lite fika och umgänge. Kändes kanoners att ha honom med och få visa upp den lilla muppen, hihi. Juste! Jag blev uppringd på fredagskvällen av min förra/nuvarande chef om jag kunde jobba 7-15 idag (lördag) och såklart kunde jag det! Men det var efter det som det bar av till Stallarholmen. Tog med mig pojken hem på kvällen.
 
I söndags jobbade jag under EU-valet. Kröp ur sängen vid 7-tiden och kände ångesten sprida sig i hela kroppen när jag såg hur äckligt mysigt och gosigt min sovande mupp hade det. Åkte ner till centrum och infann mig i vallokalen i rätt tid. Har åkt fram och tillbaka hela dagen då man jobbar olika pass under dagen.
Vid 21 var vi alla där samtidigt och räknade rösterna och även i vårt distrikt utklassade Socialdemokraterna samtliga partier. Nu kanske ni tror att jag gör det här i välgörenhetssyfte, men det är ganska så fel.
 
Hur som helst, det har varit en jävligt varm helg och jag längtar sjukt mycket till semester i Grekland och varma nätter med den jag tycker bäst om.
 
| |
Upp