11/11-14

Jag plöjer böcker. Det är vad jag gör. Har läst ut två böcker sen vi kom hit och redan börjat på nästa, den här gången är det en bok som heter "Let It Snow" som är skriven av tre olika författare. En av dem är John Green som har skrivit både "The Fault In Our Stars" och "Looking For Alaska", den sistnämnda är den senaste boken jag läst ut här nere.
 
På ett sätt känns det mycket enklare för mig att läsa böcker än att sitta vid datorn, när jag sitter vid datorn/telefonen blir jag ständigt påmind om att jag faktiskt har lämnat min älskade pojkvän kvar i Sverige och hur ont det gör. När jag läser kopplar jag bort det lite mer, absolut inte helt, men den delen som gör ont. För då är jag inte kvar i min värld längre, då är jag med i någon annans värld som jag läser om, och ser dennes tankar och känner dennes känslor. Det är svårt att förklara för människor som inte läser, men så är det i alla fall. 
 
Men ja, jag gråter i stort sett varje gång jag pratar med Martin på Skype för att jag saknar honom något oändligt. Han är den absolut bästa killen i hela världen och jag kunde inte be om någon bättre. Han har precis börjat sin utbildning för det nya jobbet så jag är glad att han kommer hålla sig sysselsatt under tiden som är kvar. Jag vet att jag hade blivit tokig om jag gick hemma och bara väntade på att han skulle skriva till mig.
 
Förhoppningsvis går allt bra även för mig när jag kommer hem med jobb så att planerna på att flytta hemifrån äntligen kan ta fart, ser väldigt mycket fram emot det.
 
 
 
Lite mörk bild, men det här är uppe i Aucklands TV-torn på lite mer än 300 m. Tro mig när jag säger att jag i princip kröp ut ur hissen.
| |
#1 - - Martinõs Hemanõs:

Jag saknar dig något hemskt mycket mitt underbara hjärta. Du är det bästa jag har och någonsin jag kommer få. Räknar ner dagarna tills du äntligen är i min famn igen. Jag älskar dig. ❤️

Svar: Jag älskar dig <3
madeleine ring

Upp