182/365

Hej på er kompisar! 
 
Igår hade jag en hemlig gästbloggare som faktiskt tog upp väldigt viktiga saker. Såg ni videon förresten? Fick oerhört mycket obehag i hela kroppen när den där mannen kom och försökte ta henne med sig. Usch. Jag vill verkligen tro att jag skulle hjälpa folk som kommer i min väg som behöver det, men vissa saker uppfattar man tyvärr inte. För folk som har haft någon i sin närhet som betett sig olämpligt mot barn tex., så tror jag att sådana människor uppfattar saker snabbare och kan se fler varningstecken än en person som inte stött på det alls. Självklart ser man om våld förekommer mitt framför en, men beroende på barnets reaktion kanske personen som tar tag i barnet inte drar till sig tillräckligt mycket uppmärksamhet för att en helt ovetande person ska märka att någonting är fel? Om barnet inte stretar emot eller säger någonting överhuvudtaget och bara följer med. I det här fallet var det ju dock ganska självklart att någonting var fel.Tur att hennes bror (?) agerade direkt i alla fall och att den andra mannen sa att han inte skulle ta med henne någonstans. 
 
För att byta ämne. 
Idag jobbar jag till 15:30 och ska därefter till gymmet och kämpa på som fan. Wow vad dålig jag har varit med det de senaste veckorna. Ska verkligen ta i allt jag pallar idag. Kondition, ben och mage tror jag faktiskt att det blir. 
Ska även bli bättre med mina vitaminer från och med att jag sätter igång med träningen igen. Har fortfarande mitt mål kvar på tavlan: Att ta mig 25 mil (har 16 kvar) i en bra takt. Har bestämt mig att det är okej att springa lite nu också om jag orkar! Jag ska klara detta. 
| |
Upp