73/365

En liten lista jag hittade i brist på bättre saker att göra:

 

Om mannen i ditt liv skulle vara otrogen, vad skulle du göra då?

Det är absolut ingenting jag vill tänka på, men samtidigt så måste jag ju svara på frågan. 

Det jag skulle göra är väl att bli väldigt ledsen, arg och reagera ordentligt. Skulle min pojkvän vara otrogen skulle det sluta där. Punkt slut. Finito. Men samtidigt är det skönt att jag litar på honom så mycket att jag inte ens är det minsta orolig att han skulle vara det.

Hur många har du varit tillsammans med?

En, och det är honom jag är tillsammans med nu. 

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?

Ja, det vill jag absolut göra, väldigt mycket så. Att gifta sig för mig är handlar inte om att "bevisa" sin kärlek för någon, utan snarare om en självklar grej. Att det här är människan som är min andra halva och att det bara är fantastiskt att binda sig på det fina sätt som det faktiskt går till på. Det är en fin ceremoni som man (om man så önskar) delar med sina familjer och vänner, vilket jag väldigt gärna vill uppleva någon gång i mitt liv. Framförallt vill jag dela det med Martin och att vi minns den dagen för resten av våra liv och att vi därefter kan kalla varandra man och hustru. Jag tycker verkligen att det är någonting fint. 

Blir du lätt kär?

Njae, intresse kan jag väl minnas att jag fick lätt, men kär? Nä, inte så. 

Vad är viktigast hos en kille? Vad faller du för liksom?

Så som Martin är - perfekt. 

Vad är det mest avtändande du vet?

Om jag skulle ha en partner som röker, alltså fyfan vad jag bara dör vid tanken på det. 

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?

Det är viktigt, men samtidigt måste man ju ha olika intressen och åsikter också. Fatta att bara ha slut på saker att berätta och prata om. 

Hur länge varar dina förhållanden?

Hittills är det strax över ett år, men det kommer vara tills döden skiljer oss åt. 

Har du fått ditt hjärta krossat?

Inte om jag tänker på hur jag skulle känna om jag blev lämnad nu.

Vad är det mest romantiska du varit med om?

Romantik är inte en sådär jättestor grej hos någon av oss har jag märkt, haha, men att han verkligen gör allt för mig på ett positivt sätt liksom. Jag vet inte hur jag ska förklara, men att Martin är min räcker gott och väl.

Hur raggar du?

Har nog aldrig raggat, haha. Så mitt svar är väl att jag inte gör det.

Har du en "utseendetyp" hos killar?

Nä, det tror jag inte riktigt. När man väl lär känna en person så är det ändå personligheten som spelar roll. 

Beskriv en perfekt första dejt:

Typ gott äta ute, ha riktigt trevligt och verkligen komma överens om saker och ting. Hur det går vidare därifrån beror väl lite på, men att träffas flera gånger och lära känna varandra innan man ger sig in på något man kanske senare kommer ångra är nog en bra sak att tänka på. 

Vem var din första kärlek?

Jag har aldrig älskat på det sätt jag gör nu, så den här kärleken garanterat.

Vad tycker du om att ligga på första dejten?

Som sagt, att träffas och bygga upp till det är nog både säkrare och roligare tycker jag!

Vad tycker du om one night stands?

Människor gör vad de vill, men för mig har det aldrig riktigt varit på tapeten så att säga.

Hur är du som flickvän?

Underbar! Haha, nä men jag gör väl mitt bästa för att vara en så bra flickvän jag kan på alla plan. Har så mycket kärlek att ge och jag älskar att gosa. Dock har jag blivit sämst på att vara utan honom sen jag kom hem från NZ, måste vara sysselsatt hela tiden om jag ska klara av det, men det verkar inte vara något problem för honom att jag är det i alla fall, hihi. 

listor | |
Upp