Gällande Hairbell

Ikväll är jag ensam för att pojken min är med sina vänner. Tänkte att det kanske skulle vara skönt med en lugn kväll (som om det vore något helt utöver det vanliga) för mig själv och typ göra ingenting. Dock är det någonting som jag ångrar bittert nu, borde ha hittat på något istället för att sitta här ensam och patetisk. 
 
Anledningen till varför jag skriver är för att klaga lite och sen dra min personliga recension av mitt tidigare användande av Hairbell
Det jag börjat sakna nu på senaste tiden är att fläta mitt hår, bara enkelt och inte allt för ordentligt. Bara att ha en lång fläta som hängde en bra bit ner på ryggen... åh. 
 
Jag menar liksom kolla på det där. Långt jävla hår, fint jävla hår. Och vad har jag? En elvispad potatis på huvudet. Fan alltså. Borde aaaaaaaaaaldrig klippt mig sådär jävla mycket. 
 
Okej, andas. 
Vidare: 
 
Vad tyckte jag om Hairbell? För mig var det ett perfekt och lockande koncept, precis som för många andra som saknade längre hår. Tyckte jag att det fungerade? Nej. Det tyckte jag absolut inte. Jag hade det i håret som man skulle, jag tvättade ur det och hade sedan i vanligt schampo för att skölja ur det som man skulle
Som jag fått förklarat för mig så måste det komma inifrån, att det utifrån inte kan göra någon skillnad på hur snabbt håret växer förstod jag, men jag var ung, dum och framförallt naiv. 
Visst, det kanske fungerar för vissa användare eller så är det bara inbillning. Jag menar du mäter ju inte/lägger märke till hur mycket ditt hår växer innan du börjar använda produkten. Helt plötsligt tycker du att du ser skillnad och allt är tack vare ett set med schampo och balsam. 
För mig personligen anser jag inte att det har fungerat. Det var onödigt dyrt och det är pengar som jag nu hellre lägger pengar på kosttillskott som zink - som är nödvändigt för att både hud, naglar och hår ska må bra. 
Plus att man måste använda dubbelt med schampo och balsam, alltså först Hairbells schampo sen vanligt schampo och samma sak med balsamet. 
 
Så jag säger nej. Det var värt ett försök, men inte mer än så. 
 
 
 
Collage ihopsatt med bilder från tumblr.
| hairbell, hår, zink | |
Upp