211/365

 
Idag hade vi en turbulent stund på kvällen. Min lillasyster som är 6 år har haft en en lös framtand sedan 2 veckor tillbaka. Den första framtanden var ett helvete också. I min värld är det bara att dra och klösa lite, men inte i hennes. Så det tog minsann sin tid. Men ikväll råkade hon komma åt en kant och då var det dags att hjälpa tanden ut den sista lilla biten. Blod, tårar och skratt var det som stod på tapeten, men det slutade med att hon skrattandes hade dragit ut tanden själv utan att vi fattade någonting. Så nu ser hon ut som en tandlös gumma den lilla tjejen. Är hon smart och uppfinningsrik kan hon nog använda den där gluggen som en kanon, I'm just saying. 
 
Resten av kvällen ska jag spendera med att bläddra i IKEA-katalogen jag fick med mig när vi var där sist och förmodligen även se klart en film jag börjat titta på för några dagar sedan. Tjingeling.
| |
Upp