Jag har hittat ett gymnasium jag vill gå på!

OBS! Detta är ett inlägg som bara handlar om mitt gymnasieval m.m.


Som ni förstår med rubriken så har jag hittat ett gymnasium som jag skulle vilja gå på :)
Skolan heter Stockholms Estetiska Gymnasium och verkar vara en bra skola, det är ju svårt för mig att bedömma hur bra en gymnasieskola är eftersom jag aldrig har gått på en sån...
Skolan verkar i det stora hela bra och det är Drama/teater jag ska gå där (om jag nu skulle komma in).
Det känns som om jag kommer ha en massa problem med vad jag ska välja, hur jag ska välja eftersom jag vill göra så himla mycket! Det är helt sjukt, men det måste lösa sig på något sätt.

Jag har fått hem en massa kataloger om gymnasieskolor och olika inriktningar , de är väldigt många, en massa olika storlekar och jag vet inte riktigt vad!
Jag har bara som hastigast tittat i dem, när jag får tid så ska jag sätta mig i lugn och ro och läsa igenom dem (det kommer ta lång tid).

Jag har varit väldigt tveksam om vilken linje jag skulle gå, men jag har alltid vetat att jag inte skulle gå samhälle eller natur. Därför att jag vill inte vara som alla andra och det tycker jag att ni borde ha förstått :)
Så teater var ändå ett väldigt bra val för mig, men det är några månader kvar och jag måste verkligen höja mina betyg om jag ens ska kunna tro att jag kommer in på någon skola överhuvudtaget!
Så på betygsfronten är det en stor kris, men det blir en massa ''sitta uppe nätter'' för min del ett tag framöver.

Hoppas att ni inte tappade bort er själva någonstans när ni läste det här, jag vet vad jag själv pratar om, men jag vet också att folk inte förstår mitt tankesätt så lätt heller.

madeleine♥
madeleine | |
#1 - - juliae:

hahaha, jo tack. satt och grät för han är så söt ;ddd

Upp