And all my friends

För en gångs skull ska jag faktiskt berätta om min dag.
 
Pappa öppnar dörren till mitt rum och jag vaknar knappt, men lyckas ändå uppfatta att jag inte har någon tröja på mig. Låt mig förklara; När det blir för varmt när man ska sova, då sover man utan tröja. Fullt normalt, många gör det. Av den anledningen gick jag inte upp - tvärtom, jag somnar istället om. Vaknar allt för sent och drar på mig svart från topp till tå och springer till bussen. 
 
I skolan. Börjar dagen med Estetisk Verksamhet. Eftersom jag är så duktig hade jag redan gjort klart min fina teckning på ett skepp ute på havet. Ja, cool var ordet. När jag sitter där och filosoferar med mina kära kamrater, bland dem vår kära Malin, kommer min lärare och talar om att TV4 ska göra ett inslag och behöver intervju-offer.
Madeleine ställer alltid upp på sådant. Tyvärr fick vi inget besök av TV4 eftersom deras research inte var den bästa. Blev alltså inte kändis idag.
 
Sedan var det dags för Religion! Wihooo. Saga passade plats till mig så jag kunde sitta längst bak med alla coolingar, alltså de jag kallar mina vänner. Den lektionen bestod bara av sms-bombning av världens sämsta skämt och lite missuppfattningar angående en viss grek. Fy.
 
Lunchen i skolan var lax - någonting som varken jag eller Martin äter, därför tog vi oss alla mot donken. Självklart spillde jag både min och Sagas dricka på golvet. Good job, Madeleine. Pinsamt. Vi fick dock nya.
 
Idrotten - Orientering. Hat mot orientering, men jag gjorde ändå mitt bästa.. Jag, Saga, Martin, Jonathan och Daniel gick först, men jag hade ett lite snabbare tempo så det slutade med att jag och Jonathan sick-sackade runt med våra fina kartor. Hittade 4/7 resten fuskade vi på. Förlåt, vad-du-nu-heter-vikarie, men du har att göra med media.
 
Efter åkte jag, Johanna, Fanny och Kristian till Alby för att kolla läget inför en uppgift vi fått. Det gick... ok.
 
Resten av dagen spenderades med övningskörning. Mamma skämde ut mig. Tack.
 
Tack och godnatt.
madeleine | |
Upp