Run me over

En lista för mitt 2013, räcker det verkligen?
Räcker det för mig att göra så lite för att summera ett helt år? Jag vill ju skriva här, här på internet, det är ju därför jag har den här bloggen. För att jag vill dela med mig av mig själv och mina tankar. Tankar som kanske har noll betydelse för vissa och mycket större betydelse för andra. Och hur kommer det sig? Att folk fattar ett sorts tycke för att läsa om andra människors liv? Är det för att man kan känna sig delaktig, i både gott och ont, utan att behöva känna sig skamsen för att man "tjuvkikar"?  Frågor jag ställer mig konstant är varför människor beter sig så jävla speciellt, varför jag beter mig på ett sätt som jag kanske inte önskade att jag gjorde. Är det viljan som bestämmer eller är det någonting helt annat? Jag vet inte.
 
Kommer nu dra en liten snabbis och läsa igenom några inlägg från mitt år och summera.
 
Januari
Praktiserade, satt uppe hela nätter, köpte skor, jobbade, läste världens bästa bok.
 
Februari
Satt uppe hela nätter, jobbade, slutade praktiken, åkte till Romme, gick på Yellowcard.
 
Mars
Tillbaka i skolan, åt pizza, umgicks med vänner, jobbade, gick på min första studentskiva, åkte till Österrike, fick ett nervöst sammanbrott på planet hem, tog tag i vår egen studentskiva.
 
April
Var hungrig, gick ut, jobbade, satt uppe hela nätter,  kämpade med "världens bästa filmfestival", färgade håret gult och sedan vitt.
 
Maj
Jobbade, mösspåtagning, satt uppe hela nätter, gick ut, hungrig, upptäckte ny butik i Gamla Stan, hade vår egen studentskiva och jag blev utslängd och omhändertagen.
 
Juni
Tog studenten, gick på slutskiva, blev utslängd, jobbade, åt chips, jobbade, firade midsommar, tandställningen gick sönder, åkte till Bråvalla med Sofia.
 
Juli
Varit på bio, drömt konstiga saker, utbildat mig inom ATG och spel, jobbade, känt mig borttappad, satt uppe hela nätter.
 
Augusti
Jobbade, var ledsen och nere, blev full, spydde på jobbet, gick på bio, såg världens bästa "musikvideo", slutade på mitt första jobb, jobbade på Kristallen, fick nytt jobb.
 
September
Jobbade, wanderlust, satt uppe hela nätter, umgåtts med vänner, drömde bra och dåliga saker.

Oktober
Testade sömntabletter som inte fungerade, gick ut, fyllde år, jobbade, varit förbannad och gråtfärdig, sa upp mig, fixade mina tänder.
 
November
Klippte mig, var arbetslös ett par dagar, satt uppe på nätterna, åkte på den värsta kryssningen i mitt liv, fick nytt jobb, började dricka te, tog vaccin.
 
December
Jobbade, slutade på jobb och fick nytt jobb, köpte ny telefon, umgåtts med vänner, gått på bio, varit ute.
 
listor | |
Upp