Worry is yet another side effect of dying

Har precis läst ut boken "The Fault In Our Stars". Det är en ganska sorglig och deprimerande bok, för att vara ärlig, men den här boken kommer nog att betyda ganska mycket för mig trots allt. En dag, då det drabbar mig.

Den handlar om cancer och jag vet, vem skulle frivilligt vilja läsa om en sjukdom som avslutar liv? Det var ju inte direkt så att jag valde att läsa den här boken själv. Det är den sista uppgiften jag har i engelska - att läsa en bok och svara på ett antal frågor, vilket jag ska sätta igång med alldeles strax.
 
I alla fall, den handlar om en tjej som har obotlig cancer som träffar en kille som har haft cancer och det låter precis som en vanlig tonårsbok, tjej möter kille, de får känslor för varandra osv, men det är helt fel. Eller nja, inte helt fel, men åtminstone till den punkten där det handlar om deras kärlek till varandra. Det handlar om att överleva tills den dagen då det ofrånkomliga infattar och samtidigt om att välja mellan ett leva eller inte.  
 
Om du vill läsa en bok som berör dig, läs den.
 
 
 
| |
Upp