Min drömjul

Min drömjul skulle se ut såhär om jag själv fick bestämma (när jag bor i ett eget hem med Martin då ♥ ) :
 
Jag vaknar, gosar lite med min gris, går upp och gör i ordning det sista lilla som är kvar. Kanske slår in ett paket eller två. Äter frukost och efter det sätter igång med att göra mig i ordning utan någon stress, då det är flera timmar kvar innan gästerna kommer. Därefter börjar vi med maten och har det jättemysigt med julmusik och snön som faller utanför.
Någon gång innan tre kommer gästerna och under kvällen har vi jättetrevligt med god mat och en massa julklappar som delas ut av en (nykter) tomte som vi lånat för någon timme. Vi har en jättestor, riktig gran utan en massa lila, rosa och orangea kulor och fult glitter. En fin, julig gran helt enkelt.
För de gäster som inte har småbarn som känner att de måste hem stannar och tittar på Tomten är far till alla barnen. Sen sluta kvällen när de sista har lämnat och vi plockat in maten som blivit kvar.
 
Sen är det gosa för hela slanten om inte någon fått något nytt som måste testas på en gång, typ ett spel eller vad det nu kan vara. Men det är väl en enkel och riktig jul jag vill ha, eftersom jag inte har haft det sen min morfar dog, vilket är 12 år sedan nu. 
 
 
 
 
| |
Upp