18/365

I helgen har jag passat på att spendera tid med min fina pojkvän, då ingen av oss hade något jobb att gå till. 
I lördags gick vi och såg Hunger Games ( andra gången för mig då jag redan sett den i Nya Zeeland ), men vi mötte även upp en kompis där och såg den med honom. 
Idag bytte vi lampa på hans bil och åkte på ett släktkalas senare på eftermiddagen.
 
Utöver det så har vi inte alls gjort så mycket tycker jag, mest sovit haha, men det är ju riktigt skönt det också så jag klagar absolut inte. 
 
Den här veckan som väntar innefattar två jobb, på pappas jobb och på Stockholmsmässan, det kommer bli långa dagar, men det är det värt när allt som cirkulerar i mitt huvud just nu är hur fan jag ska få ihop pengar till en lägenhet jag och Martin gemensamt sparar till. DET är verkligen någonting jag tänker på konstant. Osäkerheten i att ens kunna få ett boende... Att hyra lägenhet är i stort sett hopplöst, jag har stått i kö i två år, men har inte chans till en enda lägenhet som finns uppe. De lägenheter som förmedlas går ut till de som stått minst 5 år. Och det har jag? Nä. 
 
Vi kämpar på med jobb båda två, jag önskar bara att förutsättningarna var bättre. 
 
 
| |
Upp