196/365

Hej kompisar! Jag hoppas att ni som är lediga njuter något otroligt. Själv längtar jag så jag nästan spricker efter den lilla ledighet jag kommer ha den här veckan. Känner mig nästintill dödstrött och bara deppig av att vara inomhus utan den minsta vetskap om vad det är för väder 80% av mina vakna timmar. 
 
Jag tänker under fredag och lördag läsaläsaläsa och försöka ge mig ut på några längre promenader, förhoppningsvis är det inte världens sämsta väder bara för att jag är ledig, men det visar sig. 
 
 
Igår testade vi att göra baconinlindad halloumi som jag råkade komma över på kostdoktorn.se
Vi skippade dock pestodippen som ni ser på bilden, men det blev väldigt gott ändå. Sås saknades faktiskt, men det gick ner utan problem. Ska göra det igen någon gång, men då ska jag se till att ha någonting mer i den blandingen, vi får se vad jag kommer på! 
 
För att tillaga dessa små ost och baconbitar gör du följande:
 
Skär ett paket halloumi i ca 8 - 10 bitar. 
Vira in halloumin i bacon (jag delade baconet på mitten för att en lång remsa blev för mycket).
Lägg på en plåt och skjutsa in i ugnen som du värmt till 225 grader. 
Låt halloumin ligga i totalt 15 min, vänd efter halva tiden. 
 
 
| |
#1 - - Marre:

Glöm inte att sätta ugnen på "Grill"!

Upp