208/365

INTERSTELLAR

 
I lördags tog jag mig i kragen och såg den 2 timmar och 49 minuter långa filmen Interstellar. Jag tyckte faktiskt om den här filmen. Den höll mig intresserad och underhållen under hela filmen, trots att det var nästan 3 timmar. 
Jag gillade upplägget med att hitta en ny beboelig planet för att vi människor hade förbrukat våra resurser och överbefolkat den. En hel del tyckte jag lämnades till egna antaganden om hur mänskligheten hamnat där de hamnat, men det var ingenting som störde alls, man accepterade helt enkelt situationen. 
 
Vet inte riktigt hur mycket jag kan säga om filmen för att inte förstöra, men sökandet efter en ny planet är själva handlingen. Det handlar även mycket om vad som händer när man färdas i rymden, olika atmosfärer och att tiden är relativ. Den var väldigt intressant minst sagt. Slutet var lite förvirrande, men om man ser den igen förstår man säkert bättre. 
 
Om jag skulle ge den M's skulle den fått fyra av fem M. Önskade att jag fått mer förklarat för mig angående en del saker faktiskt och att den här ångesten som dök upp lite smått inte gjort det, men det var och är utan tvekan en riktigt bra film. 
| |
Upp