319/365

 
Idag, mina kära vänner, kommer jag med glada nyheter som jag suttit inne med ett bra tag nu. 
Idag, om exakt ett år, 15 november 2016, då är det meningen att jag och Martin ska ha fått nycklarna till vår lägenhet och fått börja flytta in våra saker i en alldeles ny 2:a. 
I juli 2015 skrev vi på papper som gjorde oss till blivande ägare av vår första lägenhet, det kom plötsligt och jag var knappt medveten om vad som hände då jag var på jobbet, men vi genomförde det ändå. Jag åkte till Fastighetsbyrån i Tumba och skrev på min del av avtalet efter jobbet. 
Vi kommer flytta till Uttran som ligger i Botkyrka kommun. Projektet kallas för "Kvarnsjön" (som även den lilla sjön vi kommer ha nedanför oss heter) det är ett stort projekt som innefattar renovering av det gamla sjukhuset som ligger uppe på kullen, ett helt nybyggt äldreboende till höger om sjukhuset och fem helt nybyggda lägenhetshus till vänster om sjukhuset - där vi ska flytta in. 
 
Ni kan läsa mer om projektet här. 
 
Observera att jag har all rätt i världen att klaga på hur jävla skev den här bostadsmarknaden är, då summan vi betalar för denna lägenhet är grotesk, men det var det bästa valet vi hade efter ett flertal budgivningar med bara förluster. Vi gav efter och såg detta som en investering istället. 
| |
Upp