278/365

Jag är här igen, tänka sig va. 
 
Denna måndag har bestått av inlämning av Martins bil, en del samtal, ett sjukhusbesök och mycket Modern Family. Vi lämnade in bilen för att få reda på en grej - vilket vi fick och som gjorde oss båda väldigt lättade. 
Därefter åkte vi till Huddinge Sjukhus för att klara av besök nummer 3 sen i torsdags. Det är nämligen så att min pojkvän blev biten av en väldigt aggressiv hund under en av sina ronder på jobbet. Det i sin tur ledde till stelkrampsspruta och efter mycket om och men blev det även en behandling mot rabies. Tyvärr.
Chansen att han har fått rabies i kroppen är minimal, men eftersom rabies har dödlig utgång i de flesta fallen valde ändå läkarna att ge honom den här behandlingen. Tack och lov för det.
 
Hade det varit en "svensk" hund hade rabies förmodligen inte kommit på tal, men nu är situationen annorlunda. Martin mår bra, såret var inte stort, men det var tillräckligt för allt detta. Polisen blev inkopplad och en anmälan har gjorts. Vi får hoppas att de lär sig hålla koll på sina hundar och ta sitt ansvar. Dessa personer kommer inte att bo kvar på samma ställe i många veckor utan hittar förmodligen ett annat fält de kan ställa upp sina mobila bostäder på. Jag vill verkligen inte att min pojkvän ska vara i någon sorts fara på jobbet. 
 
Imorgon är det jobb som väntar, sen är det min 21-årsdag! Wiho. 
 
 
| |
Upp