253/365

Hej igen. 
Igår gjorde jag någonting som jag aldrig ens hade tänkt tanken på när jag gick i gymnasiet, och det var att anmäla mig till högskoleprovet. Har kommit fram till att det är vad jag måste göra för att kunna komma in på en linje jag vill in på. Det är så otroligt många sökande och med mina betyg från gymnasiet så är det inte särskilt sannorlikt att jag kommer in. Jag säger inte att jag hade dåliga betyg, absolut inte, snarare medelmåttiga eftersom jag då inte hade några planer på att plugga vidare. Om jag bara hade brytt mig och faktiskt lagt ner lite tid på läxor och uppgifter hade det nog sett annorlunda ut just nu. Någonting som däremot tröstar mig är att det i stort sett aldrig blir försent att lära sig någonting nytt och det innefattar att gå en treårig högskolelinje. Jag skulle kunna vänta tills jag är 40 år med att göra det och det är inget fel med det. 
 
Så den 24:e oktober knatar jag mig till Stockholms Universitet för att göra provet. Önska mig lycka till. 
| gymnasiet, högskoleprovet, plugga | |
Upp