Del 7, 2018

 
 
 
Här sitter jag, snorig men ändå tillfreds, på balkongen som inte har någon sol efter 12:30. 
Trots att jag faktiskt varit hemma från jobbet sen i fredags pga att sjuk och att det inte passar sig att snörvla bland kunder, så har jag idag tagit mig från liggande läge (sen i fredags) i sängen till liggande läge på balkongen, så det är bra jobbat av mig tycker jag. 
 
Jag kom in. Jag kom in på utbildningen vilket betyder att jag kommer bli student till hösten. Jag kommer inte lämna IKEA på en gång, kommer såklart att behålla jobbet och tjäna ihop pengar så att vi kan betala hyra, lån, bilar osv. Jag har alltså ett stort, spännande kapitel framför mig redan nästa månad. 
 
 
Tre saker Madeleine är lite orolig över: 
 
- Hur hon kommer klara den här omställningen med en lägre inkomst, men samtidigt knappt förändrade utgifter. 
- Om hon kommer kunna jobba så mycket som hon tänkt att hon ska göra och om det kommer gå ut över skolan.
- Om hennes dator kommer lägga av mitt i ett skolarbete då hon haft den i typ 8 år. 
 
Två saker Madeleine ser fram emot: 
 
- Att få upptäcka Cypern. 
- Att ha semester i en hel månad (!) och göra det bästa av den. 
 
En sak Madeleine är väldigt glad över: 
 
- Att ha insett hur bra hon mår av sol. 
 
 
 
 
 
madeleine | |
Upp